Hoe maak je een website?

Deel dit artikel

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

HelloFresh, Birchbox, Dollar Shave Club. Wat hebben deze gigantische ondernemingen allemaal gemeenschappelijk?

Ze bieden enkele van de bekendste abonnementsformules  aan die er zijn.

Het uitgangspunt is simpel. Voor een maandelijks bedrag ontvangen consumenten een doos gevuld met goodies, variërend van toiletartikelen tot vrijetijdskleding. Als je het goed doet, kan je profiteren van een trouw klantenbestand, regelmatige facturering, voorspelbare financiën en een betere branding.

Waarom zou je een abonnementsformule starten?

Volgens MarketsandMarkets zal de markt in USA voor abonnementen en terugkerende facturering groeien tot ongeveer $ 7,8 miljard in 2025. Maar dat is niet de enige reden waarom het de moeite waard kan zijn om abonnements dozen eens te proberen.

Terugkerende bedrijfsinkomsten

Abonnement-boxen betekenen dat je waarschijnlijk een consistent klantenbestand opbouwt.  Omdat je klanten elke maand dezelfde prijs betalen, biedt een abonnementsformule een zekere mate van stabiliteit in jouw inkomstenstroom. Hierdoor kan je je financiën nauwkeuriger voorspellen.

Verbeterde vraagprognoses

Door een abonnement service aan te bieden, is het veel eenvoudiger om jouw voorraadniveaus te beheren. Je kan de kooppatronen van je abonnees analyseren en de vraag van de consument nauwkeuriger voorspellen.

Hierdoor kan je je voorraad dus beter beheren. Je kan meer middelen besteden aan het kopen (en verkopen) van de producten die je klanten echt willen, en je verspilt daarbij minder voorraad.

Bovendien kan je je operationele kosten verlagen door de orderafhandeling en logistieke processen te stroomlijnen.

Verbeterde klantervaring

Iedereen houdt van iets nieuws. Je bent altijd nieuwsgierig om je laatste pakje te openen. Denk maar aan de kerstperiode. Wat iedereen ook zegt, cadeautjes uitpakken is hartstikke leuk. Bij een abonnementsformule is dit niet anders.  Abonnements Dozen bieden dus de gewenste entertainmentwaarde en (hopelijk) waarvoor het geld.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

More To Explore

Geen categorie

Hoe maak je een website?

HelloFresh, Birchbox, Dollar Shave Club. Wat hebben deze gigantische ondernemingen allemaal gemeenschappelijk? Ze bieden enkele van de bekendste abonnementsformules  aan die er zijn. Het uitgangspunt is simpel.

Geen categorie

Hoe starten met sociale media?

Hoe start je met sociale media om jouw zaak te laten groeien?Het belangrijkste is om te starten. Als het op sociale media aankomt is de