fbpx

5 manieren om je zaak een boost te geven

workplace, team, business meeting

1. Focus op de bestaande klanten

Als je meer wilt verkopen, moet jouw focus niet enkel liggen op het aantrekken van nieuwe klanten. Jouw focus moet voornamelijk liggen op jouw bestaande klanten. Zij kennen je, hebben jouw diensten al gebruikt en zijn tevreden. Anders zouden ze geen klant zijn. Volgens verkoop- en marketingprofessionals van LeadBridge Partners zijn de beste verkoopvooruitzichten net die klanten die je al hebt.

 

Als de focus ligt op bestaande klanten, kan jouw zaak stelselmatig groeien.

 

2. Leer meer over concurrenten

Kijk wat de concurrentie doet. Hoe onderscheiden jouw diensten zich van jouw concurrenten. Wat doe je beter/slechter? In wat maak jij het onderscheid? Als je deze vragen niet kan beantwoorden, heb je wat denkwerk te doen.

Eenmaal je antwoord hebt op deze vragen, moet je de focus leggen op die punten waar jij in uitblinkt.

 

3. Innovatie en unieke producten

Kan jij een all-in one pakket aanbieden? Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat klanten jouw bedrijf verkiezen boven andere. Dit kan je doen door de beste kwaliteit aan te bieden. Klantenservice staat centraal. Als je dag en nacht paraat staat voor je klant, kan je er zeker van zijn dat hij bij je blijft.
It’s all about customer service.

 

4. Marketing

Marketing is een duidelijke manier om de verkoop te stimuleren. Door middel van marketing trekken jouw producten en diensten de aandacht van klanten. Door jouw onderneming meer in de kijker te plaatsen, stijgt de vraag naar jouw diensten. Promoties kunnen de laatste druppel zijn om je klanten te overtuigen, jouw diensten uit te proberen. Eenmaal je jezelf kan bewijzen, ligt de bal in jouw kamp. Als de verwachtingen van je klant zijn ingevuld, kan je er zeker van zijn dat hij in de toekomst terugkomt.

 

5. Zorg voor geloofwaardige producten

Geloofwaardigheid is een van de belangrijkste factoren. Het is uitermate belangrijk om eerlijk en getrouw te handelen. Initieel kunnen charlatans iets proberen, maar uiteindelijk vallen ze door de mand. Eerlijkheid duurt het langst.

Ontvang onze nieuwsberichten via mail

Blijf op de hoogte binnen de sector

Ontdek meer

Ook zin om jouw zaak een boost te geven?

contacteer ons volledig vrijblijvend